SOCIA – Nadácia na podporu sociálnych zmien na jeseň 2016 organizovala 7. ročník kampane STAROBA SA NÁS DOTÝKA. Dlhodobé ciele kampane sú ambiciózne: upozorniť na problémy ale aj možnosti seniorského veku, budovať pozitívny a reálny obraz o starobe a získať finančné prostriedky na podporu terénnych a ambulantných služieb pre seniorov. Práve posledný cieľ sa organizátori snažia naplniť prostredníctvom
Vo Fakultnej nemocnici s poliklinikou Trenčín sa v roku 2016 narodilo 2 180 detí. Z tohto celkového počtu bolo 185 s nízkou pôrodnou hmotnosťou a predčasne narodených. Na Kliniku pediatrie a neonatológie Fakultnej nemocnice Trenčín bolo privezených z ostatných nemocníc Trenčianskeho samosprávneho kraja 93 detí s nízkou pôrodnou hmotnosťou a predčasne narodených. V rámci kliniky zaznamenávajú rastúci počet novorodencov s nízkou pôrodnou hmotnosťou a patologických novorodencov.
Nadácia SOCIA od svojho vzniku kladie dôraz na komunitné služby. Posledné roky sa snažíme podporovať proces deinštitucionalizácie. Pri snahách o zmeny je vždy dôležité poznať situáciu, kde sa nachádzame a čo máme za sebou. Preto sme radi, že sme mohli vydať publikáciu Miroslava Cangára: „Prechod z inštitucionálnej na komunitnú starostlivosť v Slovenskej republike“, ktorá takýto komplexný pohľad poskytuje. Ako
Svetový deň Parkinsonovej choroby určili organizácie zaoberajúce sa Parkinsonovou chorobou na 11. apríl – deň narodenia londýnskeho lekára Dr. Jamesa Parkinsona v roku 1755. Ako symbol tohto ochorenia bol prijatý tulipán. Parkinsonovu chorobu spôsobuje nedostatok látky dopamín v mozgu. Jeho úlohou je prenášať vzruchy medzi nervovými bunkami, ktoré ovládajú a kontrolujú poloautomatické pohyby tela. Najznámejším
SOCIA – Nadácia na podporu sociálnych zmien na jeseň 2016 organizovala 7. ročník kampane STAROBA SA NÁS DOTÝKA. Dlhodobé ciele kampane sú ambiciózne: upozorniť na problémy ale aj možnosti seniorského veku, budovať pozitívny a reálny obraz o starobe a získať finančné prostriedky na podporu terénnych a ambulantných služieb pre seniorov. Práve posledný cieľ sa organizátori
Známe tváre, herečka Oľga Belešová, spevák Janko Kuric a moderátor Bruno Ciberej, sa rozhodli, že podporia dobrú vec. 100 % svojej energie venovali bicyklovaniu, aby podporili nadáciu SOCIA a jej kampaň na darovanie 2 % z dane. Posolstvom tohtoročnej kampane na darovanie 2 % z dane je PO2%R KREHKÉ – Pomáhajme s citom. Nadácia SOCIA už niekoľko rokov podporuje rodiny